Complaint/Adverse event Manager

Complaint/Adverse event Manager

Evolan är ett svenskt läkemedelsföretag med drygt 25 anställda. Verksamheten bedrivs från huvudkontoret i Danderyd. Företaget är ett av de snabbast växande i läkemedelsbranschen med många nya produkter i registrerings- och lanseringsfas. Evolan utvecklar ständigt sin verksamhet och sin produktportfölj som innehåller både OTC- och Rx-läkemedel, medicinteknik, kosmetika och kosttillskott. Tempot är högt och kräver ett tätt samarbete både inom organisationen och utanför.

Evolan är nu i behov av att rekrytera en medarbetare för en tjänst inom reklamations- och biverkningshantering. I rollen kommer du att hantera reklamationer och biverkningar, uppgifter centrala för det dagliga arbetet på Evolan, vilket gör dig till en mycket viktig resurs.

Tjänsten innebär ett nära samarbete med kollegor och leverantörer.

Evolan erbjuder en familjär, entusiastisk och utvecklande arbetsmiljö, där allas insats spelar roll och synliggörs i organisationen. Det är högt i tak och alla medarbetare förväntas ta sitt ansvar och bidra. Då organisationen är liten finns det en intressant bredd i rollen, med stora utvecklingsmöjligheter för rätt person och en möjlighet att få arbeta på ett huvudkontor med en stor och bred produktportfölj.

Vi söker dig med apotekar- eller receptarieexamen. Du är inte rädd för utmaningar, har förmågan att få saker utförda och lär dig snabbt nya uppgifter. Självklart behärskar du engelska och svenska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet är inte nödvändig.

För att lyckas i den här rollen krävs att du är noggrann, initiativtagande och att du har förmågan att samarbeta och trivs med att arbeta tvärfunktionellt. Du behöver vara prestigelös, men samtidigt våga driva dina frågor och stå upp för dina åsikter. Du tänker utanför boxen, drivs av förändring och utveckling och uppskattar när ditt bidrag syns.

Vid frågor och för mer information, ta kontakt med Fredrik Engström. Din ansökan vill vi ha så fort som möjligt, helst innan 16 februari och skickas via mejl till ansokan@evolan.se.

Ange ” Complaint/Adverse event Manager” i mejlets ämnesrad.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktuppgifter

Fredrik Engström

Mobil: 070 617 75 35

Email: Fredrik.Engstrom@evolan.se

Email: Fredrik.Engstrom@evolan.se

Please follow and like us:

Leave a Comment